Zomerperspectief Sitemap Contact Volg mij op twitter Volg mij op LinkedIn

Beleidsdag Stib Breda

19-05-2011
Beleidsdag Stib Breda

Omschrijving Klant

Steunpunt informele zorg Breda (Stib) is voortgekomen uit steunpunt mantelzorg/ vrijwillige hulpdienst van de Kruisverening Breda. Per 1 januari 2010 is Stib onafhankelijk geworden en zijn zij een stichting en is Stib het trefpunt voor mantelzorgers en vrijwilligers.

Voor Stib is het leveren van een bijdrage aan de kwaliteit van leven van cliënten de core business.  Verantwoorde zorg definiëert Stib als ‘zorg die bijdraagt aan de kwaliteit van leven van de cliënt’. Vanuit een accuraat opererend netwerk van omliggende voorzieningen, diensten en aanbieders van wonen, zorg en welzijn neemt  Stib de rol op zich om aanbod op het gebied van mantelzorgondersteuning te ontwikkelen en aan te bieden.

Opdrachtomschrijving

Een training aanbieden voor het in beweging brengen van medewerkers van Stib, vanuit positieve krachten van mens en organisatie. Deze dag zal medewerkers uitdagen en ondersteunen bij het ontwikkelen van een open houding en van anders leren kijken, denken, durven maar vooral ook; doen!

Doelstelling

Doel is medewerkers van Stib actief samenbrengen en de essentiele kern kwaliteiten vertalen naar een functieprofiel. Iedere schakel binnen de organisatie is van belang, ieder mens is daarmee kapitaal voor de organisatie. Vanuit de training de kernkwaliteiten implemeteren en de medewerkers meenemen in het veranderingsproces.

Resultaat

“De Fiets van de Medewerker” - “Werken bij Stib, is een vorm van topsport”
De fiets is een training die bijdraagt aan het versterken van het vermogen van mens en organisatie om flexibel op situaties in te kunnen spelen. Medewerkers reflecteren tijdens deze fietstocht hun "Eigen Aardigheden" welke te maken hebben met veranderingen, die onvermijdelijk nog wel eens op hun "fiets" pad komen. Trekken ze op tijd aan de bel, zijn ze zelfsturend en loopt het weleens spaak?  Een verandering is dan geen probleem, maar een uitdaging naar een lonkend perspectief.

"Ondernemen in de winkel van Sinkel, welke kwaliteiten zijn hierbij nodig"
Veranderingen worden ingezet door interne en externe factoren, een organisatie wil en moet daarop participeren. Medewerkers en organisaties zijn altijd in ontwikkeling, op weg naar een nieuwe dynamiek. Een organisatie is een verband van mensen, denkers en doeners; boeiers en binders.
Een centrale vraag bij verandering is voor de medewerker, wat is het belang voor mij?
Deze opdracht staat voor samenwerken; persoonlijke belangen van het individu en ook die van de organisaties omzetten in gezamenlijke belangen.

Reactie Netty van Alphen Directeur/ Bestuurder

Ellen nogmaals mijn complimenten, je bent een vakvrouw die deskundig, stimulerend, met humor en respect mensen in veiligheid hun groei vorm kunt laten geven.