Zomerperspectief Sitemap Contact Volg mij op twitter Volg mij op LinkedIn

Welzijn, "Out of the bekende box"!

28-02-2012

Andere manier van werken, andere aanpak, “out of the bekende box”!
Welzijn is breder dan de smalle beschrijving van activiteiten die de basis vormt van de Zorg Zwaarte Pakketten. Het realiseren van toegevoegde waarde in de ogen van de afnemers en een goede prijs/kwaliteit verhouding, waarvoor de klanten – extra – willen betalen, wordt veel belangrijker.

De klant kan kiezen en zal dat ook zeker doen.


De klant is koning en afspraak = afspraak, Welzijn Nieuwe Stijl. De toekomst voor welzijn ligt niet meer in een standaardaanbieding voor iedereen.
De toekomst voor welzijn is dus maatwerk: letten op wat onze doelgroepen waardevol vinden en daarop inspelen. De “gedaanteverandering” van welzijn moet betekenen, dat cliënten de kans krijgen om, net als burgers thuis aan welzijn kunnen deelnemen, op basis van eigen keuzes.

Keuzes en nog eens keuzes, voor cliënten maar ook voor de organisaties.
 

Bij een organisatie heeft Zomerperspectief een Quick-Scan uitgevoerd in welzijn, een korte krachtige analyse. Zeg maar een ’welzijn-APK-keuring’. Er is gekeken naar de kwaliteiten, competenties, drijfveren èn uitstraling van welzijn. Resultaat: concrete tips en adviezen, in een rapportage, die de organisatie verder heeft geholpen om Welzijn Nieuwe Stijl toe te passen en te implementeren binnen de organisatie.De diversiteit aan nieuwe welzijnsproducten binnen deze organisatie worden nu gezien als USP (Unique Selling Point). De cliënten kunnen, individueel in kleine of grote groepen naar keuze deelnemen aan welzijn arrangementen. Het is noodzakelijk dat de organisatie van welzijn wordt aangepast op basis van de gefinancierde fte en onderscheid te maken in basis producten via de AWBZ en extra welzijns producten die kostendekkend moeten zijn.

Een organisatie kan zich dus onderscheiden buiten de indicaties van cliënten op het gebied van welzijn en tegelijkertijd kostendekkend zijn.